Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Fietsendrager op dissel of op deksel 6 jaren 6 maanden geleden #17219

  • Lenie
  • Lenie's Profielfoto
  • Offline
  • CCC 2014
  • Berichten: 204
  • Ontvangen bedankjes 57
Ga ik doen. Dank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fietsendrager op dissel of op deksel 6 jaren 6 maanden geleden #17232

  • rudirijk
  • rudirijk's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 22
  • Ontvangen bedankjes 3
Ik zit toch wel een beetje te gniffelen. Een e-bike + gewone fiets op de dissel (20+15 kg) en dan een zakje haringen in de keuken leggen als tegengewicht :)


Over dat slingeren met verkeerde belading: Je kan de stukken lood natuurlijk ook in de wagenbak (achter de as) leggen. Alleen is het effect dan minder groot en moet je meer gewicht gebruiken. Maar het ligt dan wel dichtbij de as wat beter zou zijn voor de stabiliteit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door rudirijk.

Fietsendrager op dissel of op deksel 6 jaren 6 maanden geleden #17234

  • NielsP
  • NielsP's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 1292
  • Ontvangen bedankjes 237

rudirijk schreef : Ik zit toch wel een beetje te gniffelen. Een e-bike + gewone fiets op de dissel (20+15 kg) en dan een zakje haringen in de keuken leggen als tegengewicht :)


Ach, al mijn zakjes haringen bij elkaar wegen toch ook aardig wat kilo's B)

Maar ik sluit me vooral aan bij de stelling dat het voor de stabiliteit niet echt goed is om op deze manier een te hoge kogeldruk te compenseren. Je bent toch echt bezig het ene kwaad met het andere op te lossen heb ik het idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fietsendrager op dissel of op deksel 6 jaren 6 maanden geleden #17237

  • rudirijk
  • rudirijk's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 22
  • Ontvangen bedankjes 3
Ik ben nog maar 1 keer met onze vouwwagen weggeweest, maar toen heb ik ook zware dingen in de keuken gelegd om de kogeldruk te verminderen (van 80 naar 70 kg). Het viel mij onwijs tegen hoeveel kogeldruk er 'standaard' op de country zit.
En het was bij mij het verplaatsen van zware dingen uit disselbak naar de keuken. Dus allebei ver van de as verwijderd. :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fietsendrager op dissel of op deksel 4 jaren 1 maand geleden #19838

  • Wimkolkman
  • Wimkolkman's Profielfoto
Hallo,
Wij hebben een ccc anniversary besteld zonder disselbak en laten een trekhaak op de dissel monteren voor een fietsenrek met ebikes. Ik lees dat jij dit ook hebt en ben benieuwd naar je ervaringen. Alvast bedankt
Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Fietsendrager op dissel of op deksel 4 jaren 1 maand geleden #19839

  • tstn
  • tstn's Profielfoto
Alhoewel je het niet moet overdrijven, met mate kan je prima de kogeldruk compenseren met gewicht achter de as of/in de keuken. We hebben het bij een Country over plm 1m achter de as waar dit bij een caravan al gauw 2 a 2,5m is.
Maar toch, leg zoveel mogelijk zware spullen kort achter de as, de keuken wordt al gauw zwaar van alle keukenspullen die hier in gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden