Een Valley heeft ook best wel voordelen en voor twee personen best wel genoeg opbergruimte...en o.a. de vrije ruimte op de dissel voor je fietsen.
- Wij kamperen met twee volwassenen, met een cc Valley, twee non-el fietsen op de dissel, een C3 als trekauto.
- Vakantiebagage bergen we in de c3: vóór en op de achterbank (2 grotere vouwkratten met levensmiddelen) en in de kofferbak. In de kofferbak staat altijd al 12mnd/jr een groot vouwkrat met gereedschap, touw, ehbo,laarzen en diverse 'nood'attributen; die gaat in de vakantie ook mee
In/aan de ccv:
- twee klapstoelen, opklapbare voetenkrukjes, klaptafel, droogrek en vloerkleed voor de wagenbak liggen op de matras+topper.
- Een bagagebak linksvoor, onder de ccv: voor el-snoer, haringen, hoekstukbuizen, keggen, rotzooi-spullen etc.
- Een stokkenbuis van 125mm diameter.
- De tentpanelen liggen onder in de wagenbak, de luifel klappen we altijd ingeritst mee in en uit. Geen kuipzuil, geen achteruitbouwtent, geen gastentent: vraagt bergruimte, geeft gewicht, en belemmert snelheid van opzetten/inklappen, en flexibiliteit. (in de praktijk kamperen we met 'open' luifel/voortent, met één ingeritst zijpaneel. Heb ook nog nooit de frontpanelen van de voortent gezien/gebruikt)
- Gastank onder in de keuken.
- In de wagenbak zit dus alleen het ccv-gerelateerd materiaal: de complete wagen gaat ook met deze spullen zo de winterstalling in.
- Alle persoonsgerelateerde spullen bergen we in de auto, niet in de ccv; er is ook geen batterij van kratten: dat is alleen ballast/gewicht en emballage.
- Er zit relatief gezien weinig gewicht in de ccv: bevordert de handelbaar/manoevreerbaarheid bij opzetten op de camping.
We ervaren eigenlijk nooit een tekort aan bagageruimte; niet in de auto, niet in de ccv
Voordeel van fietsen op de dissel (ipv op de wagenbak) is ook dat je de fietsen niet direct behoeft af te nemen bij het in/uitklappen. Het stuur van de fiets die tegen de wagenbak staat draai je 90graden: het wagendeksel scharniert er dan vrij langs.
Bij een ccv heb je de mogelijkheid de as te verplaatsen om zo de kogeldruk naar een wezenlijk ander nivo te brengen: niks geen moeizaam gepuzzel met uitbalanceren van bagage.
Een ccv is aanmerkelijk goedkoper dan een ccc, iets lichter in gewicht ook.