Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp:

12v aansluiting koelkast 6 jaren 7 maanden geleden #17236

  • wbvds
  • wbvds's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 476
  • Ontvangen bedankjes 77

GjT0301 schreef : Hallo,
Wij hebben een nieuwe CCC.
Mvg,
Gertjan


Ipv zoeken en monteren van ander contactmateriaal: kun je niet beter even contact zoeken met de dealer? Je hebt immers garantie op je ccc?
Ggroet, Wietze (2008ccv)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12v aansluiting koelkast 6 jaren 6 maanden geleden #17247

  • Gerrit
  • Gerrit's Profielfoto
Eigenlijk wel opmerkelijk dat Combi-Camp nog niets aan de 12V stekkerverbinding van de koelkast heeft gedaan. Bij onze CC uit 2003 was dit al zo en kennelijk bij die van 2017 nog steeds. Maar goed dit behoort tot de gemakkelijk te verhelpen probleempjes. Wij zijn over het geheel genomen nog steeds zeer tevreden over onze Combi-Camp. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12v aansluiting koelkast 6 jaren 6 maanden geleden #17248

  • NielsP
  • NielsP's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 1292
  • Ontvangen bedankjes 237

Gerrit schreef : Eigenlijk wel opmerkelijk dat Combi-Camp nog niets aan de 12V stekkerverbinding van de koelkast heeft gedaan. Bij onze CC uit 2003 was dit al zo en kennelijk bij die van 2017 nog steeds. Maar goed dit behoort tot de gemakkelijk te verhelpen probleempjes. Wij zijn over het geheel genomen nog steeds zeer tevreden over onze Combi-Camp. :)


Aan de andere kant, mijn 2010 Country heeft nog nooit een probleem gehad met de 12v aansluiting voor de koelkast. Die doet het gewoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12v aansluiting koelkast 6 jaren 6 maanden geleden #17249

  • Andre69
  • Andre69's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 127
  • Ontvangen bedankjes 40
Ik heb de aansluiting er tussenuit gehaald.
Op 12V doet die toch niet echt bijzonder koelen (vind ik).
De dag voor vertrek zet ik hem aan de 220V, en tijdens reis gaan er 2 koelelementen bij in.
Op (overnachting) bestemming gaat die toch weer aan de 220V en is die nog koel genoeg.

Maar moet wel zeggen dat ik het een waardeloze aansluiting vind.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12v aansluiting koelkast 6 jaren 6 maanden geleden #17250

  • GjT0301
  • GjT0301's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
Dank voor alle reacties. Nu ik wist dat er geen speciale manier was heb ik flink doorgedrukt en nu blijft hij zitten. Al is het niet erg stevig.

Hoor ook van veel mensen dat hij niet goed koelt op 12v. Ik denk dat in veel gevallen aan de dikte van de bekabeling van de constante stroomdraad kan liggen. Bij het vermogen van de koelkast zal het spanningsverlies door te dunne bekabeling aanzienlijk zijn, waardoor hij niet goed koelt.

Ik heb een kabel van 4mm2 direct vanaf de accu naar de contactdoos gelegd (met zekering en relais). Ik ga er van uit dat hij hiermee goed gaat koelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door GjT0301.

12v aansluiting koelkast 6 jaren 6 maanden geleden #17252

  • Gerrit
  • Gerrit's Profielfoto
De koelkast werkt ver weg het beste op 220/230 Volt. Voor de reis de koelkast aan de netstroom aan te sluiten, zoals Andre69 al aangeeft is dan ook slim. Op 12 Volt luistert het veel nauwer. Zoals GjT0301 al schrijft klinkt het goed door een kabel te gebruiken van 4mm2 met zekering en relais. Bij die lengte bedrading is minimaal 2,5mm2 nodig. Dit via een dertien polige stekker en voor de massa dezelfde dikte draad. Blijft dan toch de stekkerverbinding een gevoelig punt. Als ik lees dat deze niet erg stevig zit lijkt mij dat een overgangsweerstand te geven.
Met vriendelijke groet, :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.054 seconden