Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Onderwerp:

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 5 maanden geleden #17293

  • s@ndra
  • s@ndra's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 125
  • Ontvangen bedankjes 34
Hoe minder je meeneemt hoe makkelijker je weer in kunt pakken.
Ik ben van te voren wel altijd druk in de weer met het vullen van kleine flesjes. Ipv een liter azijn neem ik een klein frisdrank flesje aub mee. (0,33) net zo met olijfolie, wasmiddel etc. Dat scheelt heel veel volume tov dingen die je dan ter plekke koopt. Lege kauwgumpotjes vul ik met suiker, maïzena etc. Vele potjes gaan al jaren mee en door het jaar heen spaar ik weer wat nieuwe.

De andere uitdaging is de boel op orde houden, wat je gebruikt gelijk op de juiste plek opruimen.

Wij zijn vaak binnen twee uur na het opstaan alweer onderweg.

Kinderen slapen hier in een bijzettent die minder werk is dan de gastencabine. Hebben we echt een lange rit voor de boeg dan slapen ze een nacht op de deksel en ruimen we de tent al van te voren op. Of zoals dit jaar met extreme hitte hebben ze onder de luifel geslapen.
alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: MichielW

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 5 maanden geleden #17294

  • MichielW
  • MichielW's Profielfoto
  • Offline
  • Het leven is tekort om te wachten op later
  • Berichten: 357
  • Ontvangen bedankjes 40
dat ben ik helemaal met je eens Sandra!
Wij hebben al onze kruiden in een bakje dat net op de bodem onderin de keuken past, geschikt voor pepermolen en alle ander kruiden en zakjes. Op locatie staat het bakje op het plankje van de keuken. Wij hebben ook een klein flesje azijn olie ketjap enz mee, Verder nemen we veel pakjes mee; Mix voor Macaroni, Bam, pannenkoeken en Noedels enz. " De overige ingrediënten koop je op locatie. Koffie en suiker gaan in afsluitbare bussen.
De avond voor vertrek ruimen we meestal zoveel mogelijk op en pakken we de tassen wee volledig in. Zodat we in de morgen alleen hoeven opbreken en vol pakken. Soms staan de tassen al in de auto en gaan de toiletspullen en handdoek als laatste in de kofferbak. die handdoek droogt onderweg weer mooi op.
Ieder jaar constateren wij dat we teveel hebben ingepakt aan kleding en proberen we minder mee te nemen. Wij wassen bijna niet op vakantie, enkel de handdoeken, ondergoed en soms wat shirtjes als we er echt door zijn. Op 2,5 week zijn dat 2 a 3 wasjes maximaal.
i
Een Combi-Camp reist snel, >>>>>>dat wil deze kampeerder wel.
Op bestemming wat comfort dan hoor je mij niet klagen hoor. ;-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door MichielW.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 5 maanden geleden #17295

  • XXXL
  • XXXL's Profielfoto
Nog eentje voor sneller op pad te zijn: de dagtas

Vooral op de eerste (reis)dag van de vakantie maken wij meestal een dagtas waar voor ons drietjes kleding, handdoeken en toiletspullen in zitten. Dan hoeft er maar één kleine kledingtas de auto uit.

Wel opletten dat je dan alle tassen een beetje strategisch in de auto zet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Rondtrekken met combicamp; tips en ervaring gezoch 6 jaren 5 maanden geleden #17296

  • s@ndra
  • s@ndra's Profielfoto
  • Offline
  • Berichten: 125
  • Ontvangen bedankjes 34
Wij hebben een heel groot tentschort met heel veel vakjes, hangt aan de middenstok voor de slaapcabine. Daarin zit onderweg voor iedereen een handdoek, ondergoed en pyjama. Tentschort ligt tijdens reizen op het bed, na het openklappen hang ik het direct op met twee S-haken. Zo kunnen inderdaad de tassen met kleding in de auto blijven.
alles wat je thuis kunt laten is mooi meegenomen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: LenieDuNord
Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden